Search Results
Намерени са 79 елемента за „“
- Парафлоу изгради вътрешен портал за управление и документация
Дигитална трансформация и значително подобрена организация са резултатите от внедрената интранет платформа в държавна структура със специални правомощия Success Story Визитка на проекта Решение: Система за съвместна работа и организация на работни процеси Използвани продукти: SharePoint Online, Office 365, Power Automate Локация: България Индустрия: Публични услуги Клиент: Държавна организация Заданието, което първоначално получи Парафлоу от клиента бе свързано с нуждата от съвременна и ефективна интранет платформа, която да осигури централизиран достъп до вътрешна информация и специализирани документи за служителите. Проектът бе класифициран с изключителна важност за организацията, тъй като отговаряше на необходимостта от по-ефективно управление и оптимизиране на вътрешната комуникация и координация между екипите. Резултати от внедреното решение След въвеждането на новата интранет платформа, клиентът отчете следните положителни резултати: Подобрена ефективност на работните процеси – Системата за лесен достъп до документи и информация, като регистри, календари и вътрешни правила, значително улесни работата на служителите и ръководството на организацията. По-добра комуникация – Интеграцията с Microsoft Teams позволи на експертите в организацията да обменят бързи коментари и мнения по работни въпроси чрез чат функционалността, което ускори вземането на решения. Сигурност и автоматизация – Автоматизираните известия и персонализираните права за достъп гарантираха високо ниво на защита на данните, като същевременно намалиха риска от пропускане на важни крайни срокове. Повишено удобство при управлението на документацията – Подсайтовете позволиха на служителите лесен достъп до текущи и архивирани данни, с автоматични напомняния за крайни срокове и проследяване на документите. Цели Основните цели на проекта бяха: 1. Създаване на централизирана и сигурна платформа за управление на документи с повишен капацитет за съхранение. 2. Оптимизиране на вътрешната комуникация чрез лесен достъп до вътрешни документи, календари и контакти. 3. Повишаване на ефективността на работния процес чрез внедряване на функции за автоматизация и известяване при промени в документите. 4. Интеграция с Microsoft Teams за бърза и ефективна комуникация между служителите. За постигане на тези цели беше избран подход, базиран на Microsoft SharePoint , като облачно решение, което предоставя необходимите функции за централизирано управление на съдържание и висока степен на сигурност. Основните етапи включваха: Подробен анализ на изискванията и нуждите на организацията, включително проучване на специфичните документи, календари и функции, които трябва да поддържа платформата. (отне 4 седмици) Проектиране на потребителски интерфейс – създадохме структуриран интерфейс, който предоставя лесен достъп до основните секции, като новини, календари, вътрешни правила, регистър на делата и подсайтове за библиотеки и документи. (отне 3 седмици) Изграждане на персонализирани функции – интеграция на търсачка, която обхваща цялото съдържание, и автоматизирани известия за следене на промени по документи и статуси на дела. (отне 6 седмици) Тестване и обучение – след изграждането на платформата, проведохме тестове за производителност и сигурност и осигурихме обучение на служителите. (отне 3 седмици) Решение Нашето решение беше изграждането на интегрирана и персонализирана SharePoint базирана интранет платформа, която включва следните основни функции: Начална страница с лесен достъп до новини и акценти, търсачка, и лого на клиента. Календари за срещи и заседания, които служителите могат да управляват самостоятелно. Подсайтове за различни нужди – подсайт за управление на специализирана документация и подсайт „Библиотека“ за лесен достъп до професионална литература и ресурси. Регистър на входяща и изходяща кореспонденция с възможност за автоматично номериране и линкове към сканирани документи. Автоматизирани известия за крайни срокове и промени по документи, които позволяват на служителите да следят актуалните задачи и напомняния. „Живеем в информационна епоха: в днешния свят способността за бърза обработка и споделяне на информация е от съществено значение. Това е особено важно в организации като нашата, където обменът на знания и данни е в основата на дейността ни. Новата интранет платформа, изградена от отличния екип на Парафлоу, има стратегическа роля за нашия напредък.“ Главен експерт „Системно осигуряване“ в държавната организация Заключение Изграждането на новата интранет платформа за държавната организация със специализирани правомощия бележи значителен напредък в подобряването на вътрешната комуникация, управлението на документи и административната ефективност на институцията. Проектът осигури необходимата гъвкавост и сигурност за работа с голям обем от чувствителна информация, като същевременно позволи на експертите да се съсредоточат върху основните си задължения. Платформата изпълни ключовите изисквания на клиента, като предостави цялостно решение, което е не само интуитивно и лесно за използване, но и достатъчно адаптивно за бъдещи нужди. Чрез леснодостъпните календари, документни регистри и търсачката, интранет системата значително улесни ежедневната работа на екипите, повишавайки продуктивността. Служителите вече разполагат с персонализирани инструменти и автоматизирани функции, които им помагат да управляват по-ефективно делата и кореспонденцията, като елиминират възможността за човешки грешки при следене на крайни срокове и задачи. Системата се утвърди като важен компонент за координация и сътрудничество между различните отдели на клиента, позволявайки на институцията да работи по-прозрачно, с високо ниво на сигурност и ефективност.
- Високо ниво на киберсигурност NIS2
Мисията възможна! Европейската директива за мрежова и информационна сигурност NIS2 влeзe в сила на 17 октомври 2024г. Парафлоу ще ви консултира да приведете вашата организация в съответствие с Директивата и да постигнете високо ниво на киберсигурност и оперативна устойчивост. Европейската директивата за мрежова и информационна сигурност NIS2/МИС2 определя строги стандарти, които целят да подобрят защитата на цифровата инфраструктура в ЕС. Директивата засяга всички критични индустрии и задължава организациите и фирмите, опериращи или доставящи услуги в тях, да се съобразят с изискванията и предписаните мерки. Специален акцент е поставен върху реагирането на инциденти в областта на киберсигурността. Предвидени са задължения за докладване на инциденти и обмен на тази информация между екипите за реагиране на инциденти в областта на киберсигурността на държавите – членки на ЕС. Кои са основните области, които засяга NIS2? УПРАВЛЕНИЕ НА РИСКА ОБРАБОТКА И ДОКЛАДВАНЕ НА ИНЦИДЕНТИ КОРПОРАТИВНА ОТГОВОРНОСТ НЕПРЕКЪСНАТОСТ НА БИЗНЕСА С какво може Парафлоу да ви помогне? Парафлоу, като дългогодишен системен интегратор с богат опит във внедряването и защитата на информационни системи ще ви консултира като: Направи оценка на вашата ИТ инфраструктура и провери до каква степен съответства на изискванията на Директивата. Предложи технологични решения , базирани на водещи производители , като CISCO, PALO ALTO, CHECK POINT, FORTINET, RAPID 7, MICROSOFT, BROADCOM и др., покриващи изцяло вашите нужди. Разработи план за действие за справяне с идентифицираните пропуски и уязвимости, очертаващи стъпките, необходими за постигане на съответствие, както и определяне на ресурсите, необходими за изпълнение на плана. Попълнете специално разработен от нашите кибер експерти ВЪПРОСНИК, за да получите препоръки за техническа готовност. Попада ли вашата организация под регулацията на директивата? Ако сте в една от следните индустрии, ще попаднете под регулацията на директивата: енергетика (електроенергия, районна регулация на температурата, нефт, природен газ и водород); транспорт (въздушен, железопътен, воден и автомобилен); банков сектор; инфраструктури на финансовия пазар; здравеопазване; питейна вода; отпадъчни води; цифрова инфраструктура; управление на услуги в областта на ИКТ (информационни и комуникационни технологии); публична администрация; космическо пространство. Други критични сектори, които обхваща NIS2 са: пощенски и куриерски услуги; управление на отпадъците; производство, изготвяне и дистрибуция на химикали; производство, преработка и разпространение на храни; производство на медицински изделия, компютри, електрически съоръжения, некласифицирани другаде машини, моторни превозни средства /всякакъв вид ремаркета, транспортно оборудване; доставчици на цифрови услуги; научни изследвания. Неспазването на директивата NIS2 може да доведе до налагане на високи глоби от националните органи. Екипът на Парафлоу Ви очаква за допълнителна информация и консултации. Свържете се с нас , като изберете най-удобния за Вас начин за връзка. #NIS2 #EU #Cybersecurity #InformationSecurity #Technology #CISCO #PALOALTO #CHECKPOINT #FORTINET #RAPID7 #MICROSOFT #BROADCOM #МИС2 #Киберсигурност #ЗащитаНаДанни #ЕС #БизнесСигурност
- HP с AMD лаптопи за офиса и хибридна работна среда
Този богат на функции компютър, захранван от най-новия процесор на AMD има дълъг живот на батерията и е перфектно оборудван за дългосрочна работа. HP ProBook 465 G11 се захранва от процесор AMD Ryzen 7 7735U , който осигурява впечатляваща скорост и възможности за изпълнение на много задачи, което го прави подходящ, както за професионална, така и за лична употреба. Ярък дисплей С 16-инчов дисплей с WLED подсветка този преносим компютър предлага естествена разделителна способност от 1920 x 1200, осигурявайки ярки и ясни визуализации, идеални за разглеждане на документи, видеоклипове и изображения. Подобрена свързаност Преносимият компютър включва портове като USB 3.0, USB-C, HDMI и LAN , което позволява на потребителите да свързват различни устройства и аксесоари с лекота. Функции за сигурност Интегриран с чип за сигурност Trusted Platform Module (TPM 2.0) и BIOS Absolute Persistence , този лаптоп осигурява сигурно управление на данните и цялостност на системата. Фокус върху устойчивостта Конструиран с рециклирани пластмаси и рециклирани метали, HP ProBook 465 G11 отразява ангажимента за устойчивост, без да се жертва производителността. Екипът на Парафлоу Ви очаква за допълнителна информация и консултации. Свържете се с нас , като изберете най-удобния за Вас начин за връзка.
- Нови HP А4 цветни лазерни устройства
Възползвайте се от нашите специални предложения за А4 цветни лазерни устройства HP Color LaserJet Pro 4202 е невероятен лазерен принтер, който ще ви осигури висококачествено цветно печатане с лесни настройки. Компактен, високопроизводителен цветен принтер, който е идеален за до 10 потребителя . Той ви помага да увеличите работния си поток с бърза скорост и ви гарантира професионални резултати на всяка страница, която ще бъде отпечатана с реалистични цветове и остри детайли. Този принтер избягва прекъсванията на Wi-Fi мрежата, като интелигентно търси най-стабилната връзка, за да остане онлайн. Принтерът може да печата до 33 страници на минута, като първата отпечатана страница излиза само след 10.5 секунди (цветен печат). HP Color LaserJet Pro MFP 4302 е лазерно многофункционално устройство, идеално за до 10 потребителя , което ви осигурява висококачествено и лесно печатане, сканиране и копиране, както и факс на черно-бели и цветни документи. Това устройство се настройва към вашия компютър изключително лесно. То осигурява лесно ежедневно печатане, сканиране и копиране на отлична цена. С А4 ЦВЕТНИ ЛАЗЕРНИ УСТРОЙСТВА ще получите: Принтиране от мобилни устройства: HP ePrint, Apple AirPrint Професионално качество на печат и управление на печатащата среда Висока скорост на печат и ниска цена на отпечатана страница Цветен сензорен дисплей за управление Лесно изпращане на факс, имейл или запазване на документа Опазване на околната среда с програмата HP Planet Partner Използвайте оригинални HP консумативи : Като дългогодишен оторизиран партньор на HP Inc., Парафлоу разполага със Сервизен център , оборудван с най-модерните технологични средства и сертифицирани специалисти за диагностика, отстраняване на повреди и профилактика. Управлението на печата в офиса е също част от нашата експертиза. Парафлоу е сертифициран по ISO 14001 | Система за управление на околната среда. Международен одитор - Lloyd's Register LRQA Екипът на Парафлоу Ви очаква за допълнителна информация и консултации. Свържете се с нас , като изберете най-удобния за Вас начин за връзка.
- Оригинални HP консумативи
Изберете тонер касети HP Original от Парафлоу, за да представите своите бизнес идеи с висококачествени цветни разпечатки и богат черен цвят! Разчитайте на надеждно принтиране, без засечки, за безпроблемна работа на бизнеса ви. HP проектира своите принтери, касети и хартии, така че вашите разпечатки да се запазят и да не избледняват във времето, независимо дали архивирате документи за вашите бизнес, записи или отпечатвате снимки на вашето семейство и приятели. Повечето оригинални касети с мастило на HP са разработени от рециклирани материали, включително пластмасови бутилки. Научете за HP „Партньори на планетата“ – Програма за рециклиране на консумативи Оригиналните печатащи касети на HP гарантират работа без изтичане на тонер/мастило и размазани печатни бланки . HP предоставя гаранция, която осигурява безпроблемен печат. Компанията, чийто Amplify партньор за България е #Парафлоу, имат сертификати и награди за поддръжка, обслужване и качество. Като оторизиран партньор на HP Inc., Парафлоу разполага със Сервизен център , оборудван с най-модерните технологични средства и сертифицирани специалисти за диагностика, отстраняване на повреди и профилактика. Управлението на печата в офиса е също часто от нашата експерертиза. Парафлоу е над двадесетгодишен партньор на HP Inc. Екипът на Парафлоу Ви очаква за допълнителна информация и консултации. Свържете се с нас , като изберете най-удобния за Вас начин за връзка. #PrintManagement #Original # MPS #EaaS #Supplies #Recycling
- Модерният офис с Microsoft365
Съвременното работно място се развива със светкавична скорост, нови бизнес модели и повишено внимание към сигурността. Подходящите офис инструменти свързват и подкрепят служителите в организациите, насърчават продуктивността, сътрудничеството и свободата. Експертите на Парафлоу Ви препоръчват модерно и икономично решение, което комбинира най-добрите инструменти за ефективна работа . КАК ДА ПОСТИГНЕТЕ ПО-ГОЛЯМА ЕФЕКТИВНОСТ В МОДЕРНИЯ ОФИС? Бъдете винаги актуални на всяко устройство с най-новите версии на Word, Excel и PowerPoint. Свързвайте се бързо с клиенти и колеги с помощта на Outlook и Exchange. Бъдете с вашия екип на една вълна с чат, онлайн събрания и обаждания в Microsoft Teams. Управлявайте файловете си от всякъде с 1 ТБ място за съхранение в OneDrive. Дигитализирайте ръчни и повтарящи се формуляри, базирани на хартия, с Microsoft Forms. Създавайте проучвания, анкети и въпросници, за да събирате данни и мнения от служители, и от клиенти. Автоматизирайте всекидневните бизнес процеси с Power Automate и така ще улесните решаването на повтарящи се задачи. Управлявайте потребители, устройства и данни ефективно с инструментите на Microsoft, внедрени и поддържани от специалистите на Парафлоу. Парафлоу е дългогодишен партньор на Майкрософт. Очакваме Ви за допълнителна информация и консултации. Свържете се с нас ! #ModernOffice #Office #Business #Paraflow #Microsoft365
- Power BI - визуализация и анализ на данни
Power BI + Microsoft 365: по-голяма производителност 321% възвръщаемост на инвестицията за 3 години Изплаща се за по-малко от 6 месеца Източник Чрез Power BI: Превръщате данните си във визуализации с помощта на усъвършенствани инструменти за анализ на данни, възможности за изкуствен интелект и лесен за използване инструмент за създаване на отчети. Лесно вграждате и споделяте отчети в други услуги на Microsoft, включително Teams, PowerPoint, Excel и Power Platform. Използвате лесни функции с изкуствен интелект , които могат да откриват модели в данните, да създават отчети незабавно, да предоставят отговори и др. Осигурете цялостна видимост с управлението , сигурността и съответствието на Microsoft. Използвайте Microsoft Power Platform, като комбинирате Power BI и Power Apps и Power Automate , за да изграждате лесно бизнес приложения и да автоматизирате работните потоци. Екипът на Парафлоу Ви очаква за допълнителна информация и консултации. Свържете се с нас , като изберете най-удобния за Вас начин за връзка.
- ЕОС Матрикс модернизира кол центъра си
Нова версия на софтуера подобрява ефективността при събиране на вземанията ЕОС Матрикс модернизира своя кол център, за да повиши ефективността на работа на екипите си по събиране на вземанията и удовлетвореността на клиентите. Компанията за управление на вземанията вече разполага с нов софтуер, внедрен от Парафлоу Комуникейшънс. Направен е ъпгрейд на всички компоненти на настоящия кол-център, базирани на платформата Cisco Unified Contact Center Enterprise. Добавени са и допълнителни портове за изходящо набиране, поясниха от Парафлоу. Чрез последната актуална версия на софтуера е постигнато подобряване на алгоритъма за изходящи кампании. Всичко това повишава производителността на агентите при провеждане на изходящи кампании. Допълнителна полза за управлението на кол центъра е подобрената система за „исторически справки”. Тя оптимизира планирането на ресурсите и оценяването на натоварването на операторите. Към системата вече има и опция за клиентски разработени справки, чиято идея е да подобрява мониторинга на ресурсите. Източник: Technews.bg
- Софарма Трейдинг подобри обслужването на клиентите си с решение на Парафлоу
Софарма Трейдинг е класирана на 1-во място от в-к Капитал - "Капитал 100" в сектора Фармация за 2009 г. по критерия Оборот (възлизащ на 363 млн. лв.). Компанията се откроява като лидер по доставки на медикаменти, апаратура и дистрибуторски услуги. Портфолиото, което Софарма Трейдинг АД дистрибутира, включва: лекарствени продукти, медицински консумативи, санитарно-хигиенни материали, витамини, хранителни добавки, козметика, медицинско оборудване и консумативи. ”Ние сме основен и предпочитан партньор от клиенти, доставчици, производители, инвестиционни партньори и акционери – коментира Светлана Съботинова – ръководител на проекта. - Компанията отговаря на всички международни и европейски стандарти и е първият български дистрибутор на лекарствени средства, който напълно покрива изискванията на международния стандарт ISO 9001:2000 за добра дистрибуторска практика. Осигуряваме 100% териториално покритие на страната с пет регионални дистрибуторски центъра, позиционирани в най-важните за бизнеса градове. По този начин ние сме най-близо до клиента - аптеките и болниците.” Парафлоу Комуникейшънс е един от водещите системни интегратори на българския пазар на информационни технологии, новатор в реализацията на технологични концепции и решения. Ежегодно компанията е сред първите пет в областта на системната интеграция в класациите на Ай Си Ти Медия. Екипът на Парафлоу Комуникейшънс има значителен опит и ноу-хоу в изграждането, управлението и развитието на инфраструктурни решения чрез модерни технологии, внедрени в структуроопределящи компании и организации. Сред тях са най-голямото индустриално предприятие в страната, 6-те най-големи банки, министерства и централни ведомства. В своята 15-годишна история са реализирани проекти в над 200 малки и средни предприятия. След предварително проучване и вътрешна обосновка Софарма Трейдинг АД стартира в началото на 2010 г. проект внедряване на Call center решение. Според изготвения проектен план са били проведени срещи с потенциални фирми, изпълнители на проекта в началото на февруари. След това е изготвено задание от екипа на проекта на Софарма Трейдинг и в началото на март е изпратено до селектираните фирми, участващи в конкурса, за да изготвят оферти. “Изборът на Парафлоу Комуникейшънс ООД като изпълнител на проекта беше направено в началото на месец юни след одобрение на оферти по предварително зададени критерии, а до средата на юли се изготви договор и се уточниха всички параметри”, коментира Светлана Съботинова от Софарма Трейдинг. На 26.07.2010 година според проектния план се проведе първоначалната среща по проекта на двата екипа, с което реално стартира работата по внедряване. Финалният протокол за приемане на работата по проекта за Call Center на Софарма Трейдинг е от 13.10.2010 година, като в тези два месеца и половина се включва обучението и документирането. В реализацията на проекта от страна на Софарма Трейдинг АД вземат участие: Светлана Съботинова – ръководител на проекта, Милен Михайлов, ИТ директор, Виолета Баракова, директор “Продажби аптечен пазар”, Владислав Генов и Кирил Стоянов. От страна на Парафлоу Комуникейшънс участват: Йоаким Балевски, ръководител проект и главен архитект, както и Стоян Стоицев, Дилян Димов, Савелин Кралев, Петър Георгиев, които са инженери по внедряване. По-добро управление и анализ на входящите и изходящите позвънявания Основните технически проблеми са решени с внедряването на „Cisco unified communications manager” - платформата, върху която е реализиран “Cisco unified contact center”. Тя има за цел да подпомогне организацията и евентуално преструктуриране на процесите, свързани с обслужване на клиентите на компанията. “Основните технологични нововъведения в тази посока са свързани с по-добро управление и анализ на входящите и изходящите позвънявания – разказва Светлана Съботинова. - Налична е информация за натовареността на отделни служители, както и на групи от служители. Тези данни са достъпни, в реално време през приложението „Supervisor desktop”, където конкретният ръководител може да контролира чакащите и провеждащите се в момента разговори, а всеки от операторите разполага с „Agent desktop”, откъдето може да управлява насочените към него обаждания. Налични са данни за изминал период, информацията може да бъде структурирана и представена в аналитичен формат. Това от своя страна води до постоянно усъвършенстване на процесите, свързани с обслужването на клиенти. По - добро обслужване на външни и вътрешни клиенти на Софарма Трейдинг - Оптимизация на работните процеси - Предлагане на нови услуги и продукти - Запис и прослушване на телефонни разговори - Контрол по изпълнение на планираните изходящи обаждания - Репортинг ИКТ решението Новото ИТ решение обхваща процесите, свързани с приемане и обработка на заявки от клиенти и следпродажбено обслужване. “По-конкретно, процесът на обслужване на клиенти от Call center на Софарма Трейдинг АД стартира с постъпване на телефонно обаждане на национален номер 0800 12 233 – продължава Съботинова. - Предоставената интелигентна платформа 0800 12 233 разпределя регионално разговорите, като конфигурирането на системата е външен процес, който се съгласува с ИТ отдела на Софарма Трейдинг.” Всички входящи телефонни обаждания към номер 0800 12 233 на Центъра за обслужване (ЦОК) се насочват първоначално към интерактивен гласов портал (ИГП). На базата на предварително записана информация и интелигентна софтуерна система се извършва идентификация на търсещия номер. Клиентът може да избере предоставяне на автоматичен отговор от системата или свързване с оператор. Автоматичният отговор е резултат от автоматична справка на база въведена от клиента информация или пък възпроизвеждане на предварително записана информация. Фокус върху нуждите на клиентите Основeн подход при изготвяне на концепция за изграждане и развитие на Център за обслужване на клиенти е фокусът върху нуждите на клиентите. Ключовата ценност на ЦОК, на неговите служители и основен принцип в неговата работа е убеждението, че потребностите на клиентите на Софарма Трейдинг АД трябва да бъдат удовлетворени според въведените стандарти в компанията. Системата за управление на Център за обслужване на клиенти се изгражда чрез интеграция на няколко модула. Основните компоненти на Система за управление на контактния център са: - IP базирана телефонна централа - основен и резервен сървър; - Основен сървър за Центъра за обслужване на клиенти; - Сървъри за запис на разговорите; - Специализиран сървър за интеграционни услуги. Основните софтуерни компоненти, които са предвидени, са: - Cisco Unified Contact Center Express – интегриран ACD и IVR софтуер - Zoom Call Rec – софтуер за запис на разговори - Paraflow Advanced Integration Services Platform for Cisco Unified Contact Center Express: * Paraflow Outbound Module – създаване, управление и статистика за автоматизирани изходящи телефонни кампании; * Регистри за управление на работното време на отделните звена в центъра; * Регистър за администриране на подчинени телефонни номера на клиенти; * Специализирани справки за следене и отработване на пропуснати обаждания. * Paraflow telemarketing module Успешна интеграция с другите системи в Софарма Трейдинг Извършена е интеграция на Център за обслужване на клиенти на Софарма Трейдинг АД (посредством интеграционната платформа на Парафлоу) с ERP софтуера и CRM софтуера, като по този начин Call center автоматично разпознава клиентите при входящо обаждане. На база разпознат клиент, обаждането се насочва към група агенти, обслужващи дадения регион. “При приемане на обаждането към оператора се подава информация за името на клиента, клиентския номер, кредитния лимит към момента, отворени тикети в help desk, приоритет на клиента, ценови нива, процент на изпълнение на таргета за оборот и следващия най-удобен час за доставка – обяснява Съботинова. - Центърът за обслужване на клиенти подава информация за обаждащия се към ERP, така че при входящо обаждане във формата за поръчка или сигнал голяма част от данните се попълват автоматично. Системата за запис на разговори също е интегрирана с ERP, като по този начин към всяка сделка или сигнал може да се прослуша и записът от обаждането, по което е направена от интерфейса на ERP.” На всеки супервайзор е предоставенa уеб страница, през която може да управлява работното време на групата агенти, за която отговаря. Центърът за обслужване на клиенти променя логиката на обработка на обаждания динамично. На база тези промени той в извънработно време съобщава на обаждащите се и какво точно е работното време. Всичко това се случва в реално време без намеса на администратор, без нужда от промени в скриптовете и се управлява от крайните потребители. Разработена е опция за интерактивно самообслужване, която дава възможност на клиентите сами да проверяват кредитния си лимит и неплатени фактури в реално време по телефона, без нужда от свързване с агент. Новата ИТ система се използва при приемане и обработка на входящи и изходящи обаждания от клиенти на Софарма Трейдинг, при мониторинг и репортинг на дейността на екипите, при организация на процесите, свързани с обслужване на клиенти на компанията. След интеграцията се дава възможност за управление на комуникацията с клиенти. Увеличена е ефективността на работа на служителите, отговарящи за обслужване на клиенти, повишена е и удовлетвореността на клиентите на Софарма Трейдинг. Eфект от ИТ решението Дава се статистика за брой приети, неприети обаждания, средно време за обработка на обаждането, натоварване на отделните екипи. Налице е статистика за пропуснати обаждания и възможност за обратно прозвъняване на клиента. Освен това се налага единен стандарт на комуникация с клиенти на ниво компания. Спазват се фирмените политики за сигурност и качество на обслужване. Количествени и качествени показатели за предимствата на новото ИТ решение: - Брой неприети обаждания - до 5%; - Брой не отговорени обаждания - 0%; - Изпълнение на плана за планираните обаждания - 100%; - Повишаване на относителния дял на ефективно проговорените часове в рамките на работното време на дилърите 80 % от работното време; - Анкета за изследване на удовлетвореността на клиентите- преди и след внедряване на Call center. - Провеждане на телемаркетингови кампании Решението може да бъде внедрено и в клонове на компанията извън страната Решението е с централизирано управление като услугите от Центъра за обслужване на клиенти са внедрени и в регионалните поделения на Софарма Трейдинг АД. Това е възможно благодарение на платформата за IP телефония и надеждната VPN мрежа, които се използват вече трета година. “Решението може да бъде внедрено практически веднага и в клонове на компанията извън страната, при наличие на такива и изградена IP свързаност с необходимия капацитет – коментира Съботинова. - Платформата може да бъде внедрена директно и в други компании или в рамките на други компании от холдинговата структура, но самата специфика на работата изисква детайлен анализ на бизнес процеси, които ще бъдат автоматизирани.” “Препоръката, която бихме желали да дадем на всички, решили да внедрят подобно решение в своята организация, е да изберат подходящия партньор с достатъчно опит, с който да се извърши анализ на бизнес процесите. Добре е подобна платформа да се разглежда като част от бизнес приложенията, които подобряват организацията и процесите в компанията и дават възможност за детайлния им анализ. Това е от ключово значение за успеха на всеки проект от такъв тип.”, добави в заключение Съботинова. Към материала в Computerworld Bulgaria/Digitalk
- Уеб система оптимизира разходите за печат на БАКБ
На банката не се налага да се презапасява с излишни консумативи Парафлоу Комуникейшънс внедри програма за оптимизиране на разходите за печат и бърза доставка на консумативи в Българо-американска кредитна банка (БАКБ). Решението е част от програмата „Pay for print Light” на Hewlett-Packard и автоматизира поръчката на оригинални консумативи в цялата офисна структура на БАКБ. На сървър в централния офис на банката е инсталиран софтуер за известяване и автоматизирана поръчка към Парафлоу, който следи състоянието на принтерите в цялата страна. Той наблюдава дали устройствата са работоспособни, дава сигнал ако има проблем, следи нивата на тонер касетите и когато паднат под 20% автоматично изпраща поръчка за доставка. В рамките на 48 часа необходимият консуматив се доставя от Парафлоу в съответния офис. На банката не се налага да се презапасява с излишни консумативи, тъй като при нужда те се доставят на време, като ежемесечно се издава единна фактура за всички доставки. Автоматизирането на процеса помага да се намалят разходите за печат във финансовата институция, като това е свързано и с общата преференциална цена за печат, която получава банката при ползване на програмата. Уеб-базираното приложение позволява да се правят различни справки за натовареността на всяко устройство. Техническият изглед показва информация за всички устройства, техните IP адреси, серийни номера, състояние на консумативите, общо състояние на принтерите, физическо местоположение на устройствата, последна дата и час, когато е било активно. Благодарение на подробните отчети, вече се прави точен анализ на това дали устройствата в офисната мрежа на банката са разпределени правилно и са натоварени оптимално, коментира Методи Цветков, ИT мениджър на БАКБ. Източник: TechNews.bg
- С внедряване на BI система МЗХ консолидира статистически данни от над 370 000 стопанства
Историята на днешното Министерство на земеделието и храните започва още през 1879 г., когато в чл. 161 на Конституцията, приета от Учредителното Народно събрание във Велико Търново се предлага създаването на 7 министерства. С промяната на Търновската конституция през 1911 г. Министерството на търговията и земеделието се закрива и се създава Министерство на земеделието и държавните имоти. То се оглавява от Димитър Христов, последният министър на закритото МТЗ. В структурата на новото министерство влизат 6 направления - селско стопанство, ветеринарно дело, гори, лов и рибарство, води и държавни имоти. Последната промяна в името на министерството е с решение на 40-то Народно събрание от 24 април 2008 г. и то носи името Министерство на земеделието и храните. Целта на проекта е да оптимизира процесите по изготвяне на отчети и обобщаване на статистическа информация, да се предостави и визуализира обобщена и детайлна информация, както и да се даде възможност за интерактивен (ad hoc) анализ в реално време. Специфични особености на решението “Внедреното в МЗХ решение е базирано на платформата за BI – QlikView (QlikView Server 11), която предлага елегантен и опростен начин за получаване на независими бизнес отговори само с един клик на мишката. С неговото асоциативно търсене, данните се анализират както обобщено, така и на детайлно ниво, без да се налага времеемкото и скъпо изграждане на многомерни OLAP (OnLine Analitical Processing) кубове”, обясняват внедрителите от Парафлоу Комуникейшънс. В допълнение на това, асоциациите между данните автоматично се отразяват в QlikView и отговарят незабавно на потребителските заявки. Това решение позволява да бъдат представени хиляди величини. Всяка стойност на всяка величина или параметър може да послужи като отправна точка за анализ. Предимство за крайните потребители е фактът, че не е необходимо данните да бъдат агрегирани, което дава възможност за анализ на целия масив от данни до ниво запис/транзакция. В рамките на проекта са разработени следните QlikView приложения с общо над 60 страници (tabs), съдържащи таблици, графики, KPI и други визуални средства за анализ: - Приложение с обобщени данни от последното преброяване на стопанствата. - Приложение с данни за добив на месо по видове, категории и класове. Предоставя се директен седмичен експорт към Ексел за отчитане в европейските институции. - Приложение с производствени показатели и следене на квоти за млекодобива, детайлизирано на ниво ферма. - Табло предоставящо данни за внос и износ с възможности за интерактивен анализ по периоди, условия на доставка, тип сделка, държави, митнически режими и глави, групи и др. - Приложение за проследяване на субсидиите към животновъдни и растениевъдни ферми. - Приложенията обединяват данни от различни източници на информация (MS Access, SQL, MySQL, Excel). Най-голямото предизвикателство в проекта е краткият срок на реализация, множеството и разнородни изисквания, както и различните източници на информация. В проекта са включени пилотно 5 дирекции на министерството. На практика са реализирани 5 мини BI проекта в рамките на два месеца. Всичко това е възможно благодарение на уникалния подход при реализирането на BI решения на база QlikView – бизнес ползите и резултатите са достъпни незабавно за крайните потребители. Ефект от реализацията В резултат на внедряването е постигнато консолидиране на статистически данни по повече от 100 позиции от над 370 000 стопанства. Вече може автоматично да се извършва изчисление на сумаризирани количествени показатели и директно подготвени данни за отчитане към европейските институции. Налице е възможност за филтриране и навигация по региони, области, общини, населени места и отделни стопанства. С внедреното решение се представят данните в удобен вид за интерактивен анализ и експортиране (таблици, пивот таблици, графики, KPI). Освен това е постигната по-добра видимост и прозрачност. В допълнение се постига консолидиране на отчети за субсидии по различни програми. Потенциал за развитие Екипът от специалисти в отдел “Агростатистика” се адаптира към концепциите за разработка в QlikView изключително лесно и почти година след първоначалното внедряване продължава да използва платформата все повече в ежедневната си работа, като разработва нови отчети и табла за анализи. Към материала в Computerworld Bulgaria/Digitalk
- Обединена SAN инфраструктура на Ти Би Ай Банк
Ти Би Ай Банк ЕАД е бързоразвиваща се банкова институция, специализирана в банкирането на дребно и е добре позната със своите бързи услуги и гъвкави продукти за потребителско кредитиране на гражданите.. Основен фокус на Банката са също микро, малките и средни предприятия в страната ни. Tи Би Ай Банк предлага високо ниво на обслужване и качествени банкови услуги на всички граждани и фирми в България. Основни бизнес предизвикателства След обединението на различни фирми от групата на TBI Financial Services B.V. в България се наследяват разнородна ИТ инфраструктура, хардуер, комуникации, банкови и други приложения, работещи върху различни хардуерни и софтуерни платформи, различен SAN хардуер, разнороден системен и приложен софтуер. Всичко това прави администрирането и поддръжката на цялата ИТ инфраструктура трудно, скъпоструващо и с недостатъчна степен на надеждност и резервираност. Бързото разрастване на офисната и партньорска мрежа на банката налага интегрирани банкови приложения и изграждането на ИТ инфраструктура с висока надеждност. Изграждане на обединена банкова SAN инфраструктура, която позволява гъвкавост на новите решения и разпределение на основните хардуерни ресурси в различни сървърни помещения, е една от основните цели на проекта. Не по-малко важно е стремежът за пълноценно натоварване и използване на наличните и ново- закупените скъпоструващи SAN решения. Освен това с новото решение се постига резервиране на базите данни на основните софтуерни приложения и обезпечаване високо ниво на защита на информацията в банката. ИТ решение Проектът, реализиран в TBI Bank, представлява интеграция на SAN система за съхранение, внедряване на универсални решения за архивиране и репликация на данни. Системата дава възможност за бързо и гъвкаво внедряване на нови ИТ решения. SAN инфраструктурата е част от подготовката за изграждане на DRC на банката. Проектът за SAN инфраструктурата включва изграждане на трасета ISL (interswitch links) между основните сървърни помещения на банката с оптични многомодови (ММ) кабели, които позволяват скорости на пренос от 8 Gbps по FC протокол. С помощта на три двойки HP SAN комутатори и ISL връзките е изградена надеждна FC SAN матрица, която позволява високо ниво на резервираност и разпределение на натоварването с помощта на технологията MPIO (Multipath Input/Output), а освен това се гарантира сигурност и лесно управление – FC SAN Zoning (soft zoning – на базата на HBA WWN). Решението ще бъде част от проекта за изграждане на център за възстановяване след бедствия (DRC) на банката. В проекта са използвани: в хардуерната част: Дискови масиви за съхранение с два FC контролера HP EVA P6550, EVA4400 и EVA P6350, като първите два са Primary SAN системи за съхранение, а EVA P6350 служи за резервна SAN система. Използвана е също системата за дедупликация на данните EMC Data Domain 620 Inline data Deduplication Storage, както и FC базираната лентова библиотека на HP модел MSL2024 LTO-5 3000. в софтуерната част са използвани: Symantec Backup Exec 2014, HP EVA Continuous Access software (с лицензи за сихронна и асинхронна репликация), HP P6000 Command View. в мрежовата част са използвани SAN комутатори на HP – модел 8/24 Base (16-порта за SAN), SAN комутатор за блейд системи HP B-series 8/12c и HP StorageWorks 8/10 B-series с вграден SAN комутатор. Освен това е извършена е и миграция на базата данни на Oracle – от HP MSA 1000 към EVA P6550. “ Новата ИТ система позволява постепенна миграция на базите данни за всички основни банкови приложения върху SAN платформа, обяснява Мариана Петрова, ръководител на ИТ отдела на на TBI Bank. - Банковите приложения стават по-надеждни, осигуряват необходимата бързина и улесняват качественото обслужване на клиентите, което е основна цел за нас “, допълва тя. Eфект от ИТ решението Използват се вече отработени и стандартизирани процедури с лесно администриране и възможности за мащабиране на SAN. В пъти се ускорява внедряването на комплексни ИТ приложения, които се нуждаят от надежден SAN, веднага се реализира репликация на базите данни върху друг физически SAN ресурс, освен това много бързо се стартират стандартни Backup процедури, допълва Емил Милчев, ръководител „Техническа инфраструктура“ в TBI Bank. С новата система се свеждат до минимум прекъсванията в основните банкови процеси и системи. Намаляват се сроковете за внедряване на нови ИТ приложения и се обезпечава висока резервираност на базите данни. „ Освен това ще бъдат спестени средства при реализиране на проекта за изграждане на DRC “, коментира Мариана Петрова. Потенциал за развитие Платформата позволява плавно разширяване на обемите от дискови масиви и надеждна репликация на данните за различни приложения. „ В ИТ отдела има добри специалисти, с достатъчно опит и знания , които позволяват да бъдат консултирани други поделения на фирмата зад граница, при нужда от бързо внедряване на подобни ИТ решения ”, смята ИТ шефът на TBI Bank. Към матириал в Digitalk